Prica o mom malom prijatelju

DSC03218

Ovo je Gliša, ukoliko me pratite na Instagramu verujem da prepoznajete mog ušatog druga. 🙂

Gliši je pre 20ak dana bio rođendan, treći po redu. Glišu sam dobila za jedan Uskrs.

Nažalost preko 90% Glišinih sunarodnika koji su nečiji pokloni ne dožive ni prvi rođendan!!!  

Kada sam dobila ovog malog klempavca nisam ni znala tačnu razliku između kunića i zeca. A postoji i velika je. Bio je premali, nije imao ni mesec dana kako sam naknadno saznala iako je prodavac tvrdio da ima 3 meseca(???). Stao je u polovinu moje šake kada sam otišla da mu kupim kavez i hranu. Toliko nisam imala pojma o njemu da sam mu kupila kavez za hrčka sa sve točkom i dala šargarepu. Ali sve se nauči ukoliko ste dovoljno zainteresovani.

Kunići nisu igračke za decu, slatke male čupave loptice koje zatvorite u kavez kada vam dosade. Kunić je obaveza kao i svaki drugi ljubimac i potrebno je dosta novca i vremena da bi mu obezbedili pristojan život : ne možete ga hraniti ljuskama od povrća dok spremate ručak, potrebno je kupiti kvalitatan pelet za wc, kavez mora biti dovoljno veliki, ukoliko se razboli veterinar jednako košta i sl.

Možda zvuči kao preterivanje, pa ću vam navesti par činjenica  o Glišinim potrebama :

– Ustajem sat vremena ranije od kada je on moj cimer jer treba očistiti i srediti njegov kavez i pustiti ga da se istrči (u slučaju da izlazim i da će biti zatvoren 5-6-7 sati).

– Na pelet i hranu za njega mesečno odvajam oko 2.000 mesečno + povrće&aromatično bilje.

– Njegov kavez je koštao kao jedne doooobre zimske cizme.

– Imao je tri operacije zubića (urođeni deformitet vilice) + kastracija (briga, vreme, novac i još brige, brige, brige)

– Jako su osetljivi. Smeta im hladnoća, smeta im toplota. Da li znate za psa/mačku koji je dobio topotni udar posle sat-dva na suncu? Ni ja ali za kunića znam.

– Sve što posedujem je pokušao da pojede. Nešto je i uspeo, kao npr. tašnu, ćebe, jastuk, antene više ne brojim i sl.

– Struja je pogubna za kuniće jer obožavaju kablove. Gliša i ja i dalje vodimo bitku iako su svi upakovani, sklonjeni sa produžnim koji se gasi.

– Neke “svakodnevne” namirnice su jako otrovne za njih. U telefonu imam tabelu sa dozvoljenom hranom koju proveravam kada sam u nedoumici.

– Životni vek kunića je uz adekvatnu brigu je oko 12 godina, dakle nema puj pike ne važi posle dva meseca.

Zato i zbog hiljadu drugih razloga, Gliša i ja vas najljubaznije molimo – NE POKLANJAJTE KUNIĆE ZA USKRS. 

Ne poklanjajte ih kao poklone iznenađenja.

Ne poklanjajte ih kao što ne poklanjate druge životinje.

Ne poklanjajte ih kao super foru za samo 1.000 dinara.

Ukoliko znate i spremni ste na sve što vas čeka sa klempavcima, predlažem da bacite pogled na FB stranicu Moj kunić, da se odlučite na usvajanje i da nekome spasite život.

 

Budite pametni oko izbora poklona i

potpis smanjeni

 

 

 

 

 

P.S. Dok sam ovo kucala, klempavac je pokušao tri puta se provuče iza kreveta kako bi dosao do tv antene. 

 

 

